BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »
Related Posts with Thumbnails

Sunday, December 6, 2009

:: SALAM UKHUWAH ::

di sini saye ingin coretkan sedkit kenangan pahit y x akan lupe sampai bile2.......huhuhuh..
berMulanyA kisah.........................
PadA suatu haRI..........jeng3.....

azamku ingin melanjutkan pengajian di bumi kinanah ini sungguh menggunung tinggi...
ingin faqih dalam bab2 agama dan boleh menyelesaikan masalah umat....
tetapi ALLAH nak uji kita setakat mane kemampuan yang kita ade......
berbekalkan doa dan semangat...sampai juga hajatku untuk ke sini...dengan dodrongan ibu dan ayah,saudara mara,serta jiran tetangga....
saye kumpulkan kekuatan tok meneruskan perjuangan.....
bisikan syaitan menghasut batinku untuk meninggalkan ini sume.......
tp aku dapat tepis itu sume.....
tp dugaan lain y menimpa......
pada malam kenduri doa selamatku untuk ke sini.....
telah berlaku 1 kemalangan jiwa........tanganku terkena minyak panas..
memang kalau goreng ikan...dah garing ikan 2...lagikan tangan yang berkulit nipis ni....
YA ALLAH betapa sakitnya waktu itu..
hanya DIA je y taw.......semacam mimpi..tp itulah kenyataan.....menggigil aq menahan kesakitan yang teramat sangat sampai kejang seluruh tubuh badan........seksa betol.......memang ALLAh sedang menguji.....aq risau betol lg seminggu je nak bertolak ke bumi Mesir ni......
mcm2 y aq pkirkn.........masalhnye tgn kanan......ibu nga ayah dh risau nk lepskn anak perempuan sulung dye ke sini......mase 2 memg menguji hati tol....nak ke x nak gi....bayangkan r betapa terseksa jiwa ni klau kita memag x tetp pendirian..................
pada hari bertolak ke Senai......saudara mara anta sampai airport Senai.....terharu r gak....sdih pun de.....dgn tgn y berbalut ni....memg seksa..........tp dgn keprihatinn kwn2...mrka sume beri kerjasama bawakn beg........sblum ke msir transit di BAhRain.......tp sblum di BAHRAIN
transit di KLIA........jumpe r sume....de r dtg dr USIM....semate2 nk tengok kteorg g........
sedih glerrrrrrr........tp x ley tahan......time aq salam sume org..aq soh doakan kuatkn diri ni.....tabah ngan dugaan y menimpa........itupun sudh memadai rsenye.......tp x sangka sangat2 k zati de skali........saje ym ngan dye mlm sblum nk b'tolak 2..tibe2 dye dtg gak.....rse mcm jantung nk t'keluar tp msuk masuk blek....huhhuuuuuuuh....k kimah pun same tlong dba checkin bagasi....lau kecik x pe...beso gabak.huhhu.......tp ALHAMDULILLAH sumernyer berjalan ngan lancar dengan adenyer bantuan2 dyeorg........jazakallahu khairan kathoran kullukum jamian.....

1 comments:

izzat89 said...

hahahaha...dba2...
awk ni buat suspen akak jela..
naseb baek akk xnmpak jantung awk terkeluar ek mase 2...
kalau x..maunye akak kne hantar hospital..masalah2...

hihihi...ape2 pn dba..ape yang berlaku pada awk sebelum awk menjejaki bumi barokah itu adalah ujian yang Allah bagi 2 sume ujian je..sajeje nk tgk awk cmne kn..hehe
n Alhamdulillah awk dah berjaya melalui ujian itu dik..

semoga kejayaan setiap kejayaan berjaya awk kecapi di Bumi Anbia' itu..selamat berjuang ya ukhti..