BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »
Related Posts with Thumbnails

Tuesday, December 29, 2009

:: REHAT ::

Jangan bersedih, kerana kesedihan itu akan membuat harta yang tersimpan di almari- almari anda yang indah, di istana-istana anda yang megah dan di dalam kebun-kebun anda yang hijau itu hanya akan menambah kecemasan dan kesedihan anda sahaja..



Jangan bersedih, kerana kesedihan itu akan membuat ubat yang diberikan doktor, dijual di farmasi, dan diagnosis seorang doktor tidak akan pernah membahagiakan diri anda. Apalagi bila anda masih menanamkan kesedihan dalam hati, menggantungkan kesedihan di dalam kedua kelopak mata, membiarkan diri anda untuk dimasuki kesedihan itu, dan menyusupkannya di bawah kulit, maka semua itu hanya akan sia-sia.



Jangan bersedih; kerana anda masih memiliki doa, anda boleh bersimpuh di depan pintu-pintu Tuhan Yang Maha Kuasa, dan anda dapat memperoleh ketenangan di depan pintu-pintu Sang Raja Diraja. Anda juga masih memiliki waktu sepertiga akhir malam dan masih memiliki waktu untuk merapatkan dahi ke tanah, ataupun bersujud.



Jangan bersedih; kerana Allah telah menciptakan bumi dengan segala isinya, telah menumbuhkan taman-taman yang memberikan pemandangan indah, kebun-kebun yang berisi tumbuh-tumbuhan yang indah, rimbun dan taman-taman dengan tumbuh-tumbuhan yang indah untukmu, kurma-kurma yang tinggi-tinggi yang mempunyai mayang yang bersusun-susun, bintang-bintang yang bercahaya, hutan belantara, dan sungai-sungai. Namun anda bersedih.



Jangan bersedih; kerana anda masih dapat minum air yang jernih, menghirup udara yang segar, berjalan di atas kedua kaki, dan anda juga masih dapat tidur pada malam hari dengan nyenyak.

0 comments: